koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marissa Rossum - WaarBenJij.nu koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marissa Rossum - WaarBenJij.nu

koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Marissa

18 Maart 2014 | Thailand, Ko Samui

Mijn laatste bestemming. kon Samui.
In de ochtend vertrekken we richting boot. Mega druk is het. En we staan een tijdje in de rij. De boot doet er ongeveer twee uur over van Koh Tao naar samui. De zee is wild en soms spat het water het eerste dek op. Haha alle mensen nat! Samui is heel anders dan Tao. Het is er groot met veel bars en grote restaurants.Maar ook hier is het goed toeven. Ons hotel ligt aan zee en is prachtig. Met een mooie jungle achtige tuin eromheen. We vermaken ons aan zee. Heerlijk warm weer. Maar wel een stuk wilder en minder blauw dan Tao. Winkelen kan hier weer prima. Suus en ik zetten omze zoekactie naar armbandjes door. Jordy heeft ook de smaak te paken en maak een sport van het afdingen. Als de verkoper zijn prijs noemt slaakt hij eerst een diepe zucht. Hier na bied hij erg laag en gaat met kleine stapjes omhoog. Suus en ik lachen ons rot. Van wie zou hij deze kunst toch hebben. Maar alle souvenirs zijn in ons bezit.
Het eiland heeft prachtige tempels. Deze hebben we een dag bezocht met een minibus. De hele bus zat vol met mensen met korte broeken en hemdjes. We ergeren ons weer rot. En laten dat op zijn hollands ook horen ook. Oeps... Hollanders is de bus. Maar wij houden ons aan de Thaise voorschriften en dragen netjes broek over de knie en bedekken onze schouders.
De tempels zijn hier groot en kleurrijk. Er is zelfs een mummie monnink te zien. Ook hebben we nog een waterval bezocht. Deze was leuk, maar lang niet zo mooi als kanchanaburi.
Op onze laatste avond hebben we weer onwijs gelachen bij een lady boy show. Hier waren ze niet bang om een fooi te vragen! maar ja we hebben weer genoten. Zelfs jordy had schik. Daarna ons laatste drankje aan de beach bar chillend aan de water rand.
Samui was een heerlijke laatste bestemming van mijn 7 weken duurende avontuur door Thailand. Vanmorgen zijn we vertrokken naar Bangkok om nog een nacht door te brengen en morgen naar NL te vliegen. Ik zou hier maar al te graag nog even blijven! Maar helaas terug naar het normale. Terug naar de kou, het bekende en de hollandse kost. Verheug me wel op echte kaas! En een kroket haha
Tot snel in Nederland.
Liefs Maris

• 18 Maart 2014 - 13:49

Marjo:

Ha Marissa
    Jammer dat aan alles een einde komt!
    Je hebt genoten, veel meegemaakt en mooie herinneringen! Je hebt ook altijd de foto's nog!
    Als je geen zin meer hebt in de verpleging kun je altijd nog verhaaltjes gaan schrijven! Je schrijft leuk!
    Geniet nog even in de zeer drukke stad Bangkok! Zal wel wennen zijn na 7 weken rustige steden en stranden!
    Goede reis terug! En we zien je weer graag terug!

Groetjes Marjo

• 18 Maart 2014 - 14:17

Manon:

Mega mooie en leuke verhalen!! Jammer dat het alweer bijna voorbij is!
    Maar zo te zien heb je genoeg mooie foto's en herinneringen om mee
    thuis te komen:) tot snel! ! En geniet er nog even van met zijn drietjes!! Xx

• 18 Maart 2014 - 14:17

Manon:

Mega mooie en leuke verhalen!! Jammer dat het alweer bijna voorbij is!
    Maar zo te zien heb je genoeg mooie foto's en herinneringen om mee
    thuis te komen:) tot snel! ! En geniet er nog even van met zijn drietjes!! Xx

• 18 Maart 2014 - 16:25

Silvia Wientjes:

hoi marissa en suus
    wat vliegt de tijd zeg al weer bijna voorbij het was volgens mijn super reis
    thuis even lekker bij komen
    en gewoon weer sparen voor een volgende grote reis
    want volgens mijn heb je de smaak te pakken
    groot gelijk geniet er van gr silvia

• 18 Maart 2014 - 20:28

Carla Boeijen:

hallo allemaal

wat gaat de tijd snel ,altijd jammer als je het goed naar je zin hebt .
    geniet nog van alles en tot gauw dan ,dan wil ik alles horen wat je niet hebt beschreven .
    groetjes Carla xx

• 19 Maart 2014 - 12:07

Annette:

Was leuk om jullie reis zo te volgen, goede reis terug!
    Groetjes, Annette

• 01 Februari 2015 - 19:30