Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marissa Rossum - WaarBenJij.nu Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marissa Rossum - WaarBenJij.nu

Chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Marissa

22 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Wat gaat de tijd hier toch super snel. Ik ben begonnen aan mijn laatste week Chiang mai. Ik vind het nog steeds erg leuk hier. Er zijn veel van mijn oude groep vertrokken en heb weer leuke nieuwe mensen leren kennen.

Deze week heb ik erg genoten in het weeshuis. Ik ben er nu samen met een Duits meisje. En dat is een stuk leuker dat alleen alles te doen met de kids. We hebben weer van alles ondernomen. Zo hebben we tekeningen gemaakt. En ik had stickers mee genomen. Ook hebben we met klei gespeeld. Het is leuk te zien dat ze zo creatief zijn. En door iets met ze te doen kan ik ze allemaal wat positieve aandacht geven. En dan zie je ze stralen als ik enthousiast zeg dat het zo mooi en goed is wat ze maken. Het verbaasd met dat ze uren samen met ons in een boek kunnen bladeren en plaatjes kunnen zoeken.
Het meeste speel ik met de jongeren kinderen. De ouderen vermaken zichzelf wel. En zijn nu druk met hun huiswerk omdat het einde van het schooljaar naderd.
In maart gaan een aantal kinderen terug naar hun ouders voor ongeveer 4 weken. Die wonen ver weg in de bergen. Ik zal wel wat kinderen willen mee nemen. De meesten zijn echt erg lief! De moeder en vader van het huis zijn ook erg dankbaar met onze komst. Volgende week ga ik nieuwe spullen voor de keuken kopen. Dat kunnen ze echt gebruiken.

Verder hou ik van Chiang mai.
De drukte van de stad. Maar ook de rust die het uitstraald.
Alle brommertjes, de rode taxis, de tuktuks, en de gele bussen die we iedere dag nemen naar het weeshuis. We hebben zo gelachten gister. Er kunnen als je normaal wilt zitten op de 2 lange banken, 10 mensen in het busje. En als je krap zit dan 12. Maar daar kwam mw nummer 13. Dan staan er in het 'gangpad' nog mini krukjes. Dus dat krukje belanden tussen mijn benen en daar zat het kleine thaise vrouwtje. Ik kon geen kant meer op. We hadden bijna de slappelach. En dat is elke thai ook nog aan het eten in dat busje. En warm dat we het hadden. Maar toch geniet ik dan van het moment. Zo grappig.
Ik hou van alle eettentjes lang de weg en op de markten. Je komt ze om de 100 meter zeker tegen. De thaise mensen eten de hele dag! De geuren zijn van heerlijk tot erg vreemd.
En dan de vele en vele masasgesalonnen. Waar ze verschillende massage's aanbieden. Een Thaise massage durf ik niet aan. Maar heb al iedere week een olie massage gedaan. Soms is het best hard. Bijvoorbeeld als ze met de ellebogen aan de gang gaan. Maar nadien voel ik me erg goed!
Chiang mai is erg gericht op de backpackers. Gezellig. Want als je in een bar bent is er altijd wel iemand die een praatje komt maken. En bars zijn er genoeg. Zo zijn we donderdag naar een cabaret voorstelling geweest van lady-boys. Erg grappig om eens te zien. En vooral de bediening was hilarisch. Er was een lady-boy die een beetje leek op Paul de Leeuw. Liep ze (hij) dan in haar roze tule rok met glitter bh en kroontje.

Ik verheug me op de excursie die ik morgen ga maken. Het is een tocht naar Chiang rai, golden triangle en de langnek stammen. Vast weer een mooie ervaring. Zal jullie er snel over vertellen!

Liefs Maris

  • 25 Februari 2014 - 13:20

    Els Hendrix:

    Hoi Marissa, ik ben er even voor gaan zitten om al je verhalen te lezen. Wat een geweldige ervaringen beschrijf je !!!!!!! En leuke foto's!!!!!!!! Je komt toch nogwel terug? Het is er zo leuk!
    Kan me voorstellen dat de tijd snel gaat maar als ik lees wat je allemaal doet dan maak je wel veel mee en krijg je een goede indruk van de mensen en hun leven daar.
    Die kinderen mogen wel blij zijn met jou maar de foto'spreken voor zich!
    Fijn om zo te lezen hoe je het naar je zin hebt en er een klik is met de andere vrijwilligers, je zult ons wel niet missen.
    En dan heb je nog een vakantie in het vooruitzicht.
    Nu, ik wens je nog een fijne tijd en kijk uit naar je reisverslag,


    Liefs,
    Els

  • 07 Maart 2014 - 22:40

    Shane:

    Leuke foto! Veel plezier in Thailand nog! Groetjes Shane (oud&nieuw/crazypianos)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 11267

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Thailand!

Landen bezocht: