Jungle tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marissa Rossum - WaarBenJij.nu Jungle tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marissa Rossum - WaarBenJij.nu

Jungle tocht

Blijf op de hoogte en volg Marissa

11 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!

Zo dat was even bijkomen van een weekend jungle tocht!
Daar gingen we dan zaterdag ochtend met 8 meiden, onze rugzakken vol en veel zin de jungle in. Samen met onze gids bezochten we eerst een orchidee boerderij. Ik heb nog niet eerder zulke grote bloemen aan orchideeen gezien. Echt prachtig. Toen door de bergen in. Na de lunch die bestond uit rijst en groente, zoals altijd;) Gingen we wandelen. Ik had mijn hakken goed afgeplakt en mijn sneakers aan. we begonnen meteen al met een flinke klim. En iedereen had het gelijk al warm. De natuur is daar prachtig. Met hoge bomen, palmen en bloemen. De tocht was een flinke uitdaging. Aangezien ik niet zo'n held ben. Er was een kleine waterval maar dan moesten we stijl naar beneden klauteren. Normaal zou ik dan zeggen; Nee dat doen ik echt niet.Ik wacht wel. Maar dat kon ik nu niet doen. Dus vol goede moet klom ik net als de andere meiden naar beneden. Naar een zware tocht soms stijl de berg op, over boomstronken, door struiken, langs richels en over riviertjes. Kwamen we aan in het berg dorpje. Ik vond het geweldig. Het was een mooie beloning na deze uitputtende tocht. Allemaal huisjes op bamboo palen. En hier mochten wij overnachten. 8 matrassen naast elkaar op de grond. met muggennetten en wel 6 dekens. Naar dat we samen met de gids gekookt hadden en hadden gegeten, was er een kamp vuur. Hier dronken we gezellig wat. Wij hadden geluk dit weekend. Er was een nieuwjaars viering van de bergbewoners. Dit was super om mee te maken. Op het 'plein' dansten ze om versierden palen. met trommels maakten ze stteds het zelfde geluid. De kinderen van het dorp besprongen ons zowat om met ons te dansen. Wat een leuke ervaring. Rond 22.00 gingen we slapen. Nou ja slapen. Dat was nogal moeilijk. De trommels en gezang gingen de hele nacht door en konden we luid en duidelijk horen. Ook werd het flink koud 's nachts. Maar met mijn lange broek,vest en drie dekens kon ik het prima redden. Met hazenslaapjes werden we om 8.00 wakker. En na het ontbijt met ei en toast gingen we weer terug de berg af. Dit was nog meer een uitdaging. Stijl de berg af over gladde zand wegen met boomstonken stenen en afgronden. Gelukkig hadden we onze bamboo stok waar ik mijn evenwicht mee kon houden. Maar het is mij gelukt zonder te vallen!
Als beloning hiervoor kregen we een prachtinge waterval. Hier hebben we gezwommen. Koud maar heerlijk naar de warme tocht. We waren klaar voor het laatste deel van onze tocht. En het mooiste deel. We liepen langs de waterval en de rivier hiervan. Dit was echt een stukje jungle zoals je het kent vanuit de plaatjes. Zo mooi! we klommen over rotsten,stenen en over boomstonken het water over. Soms misten ik toch een tarzan die mee aan een liaan naar de overkant bracht;)
Onderaan de berg konden we nog kiezen om te rijden op een olifant over wildwater rafting. Ik koos voor de olifant. Want ik had deze twee dagen al genoeg angsten overwonnen.
Wat wat het zwaar maar wat heb ik samen met de 7 lieve andere meiden genoten van de tocht. Als cadeau spierpijn van drie dagen in mijn benen. Maar dat geeft niet. Ga nu een uur massage nemen voor 4 euro!!

Liefs Maris

  • 11 Februari 2014 - 05:15

    Marjo:

    Hoi Marissa

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt! maar het land is ook zo mooi!!
    En de jungletocht is inderdaad een overwinnen, en terug in je eentje is ook geen optie!
    Leuk te zien hoe snel je het vertrouwen van de kinderen hebt gewonnen!
    Geniet nog maar fijn!

    En zie je verdere foto's denk ik nog wel!
    Groetjes Marjo

  • 13 Februari 2014 - 19:23

    C.J.Hendriks (opa):

    Fijn dat je alles zo mooi en leuk vind en dat je het zo goed naar je zin hebt,
    Maar doe het wel rustig aan,. zo te zien doe je het met de kinderen ook goed.
    Groetjes en veel liefs Oma en Opa xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 11286

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Thailand!

Landen bezocht: